Wij vinden voor jouw organisatie de woordvoerder die jullie nodig hebben

Wij zijn als enige bureau in ons land gespecialiseerd in de werving en selectie van – tijdelijke en vaste – woordvoerders en persvoorlichters. Als we zelf bezet zijn, maken we graag gebruik van ons netwerk met ruim 1000 kandidaten.

Uiteenlopend van junior tot zeer senior. Een aanzienlijk aantal kennen we persoonlijk. En onder hen zijn altijd wel mensen geïnteresseerd in een nieuwe klus of baan, voor vast of tijdelijk. Wij weten deze professionals direct te vinden.

Opdrachtgevers hebben vaak haast. Ze hebben liever vandaag dan morgen zicht op geschikte kandidaten. Wij kunnen zo nodig al binnen 24 uur de eerste CV’s voorleggen. En binnen maximaal 3 x 24 uur hebben wij een compleet overzicht van wie er beschikbaar zijn. Afhankelijk van de wensen van de klant voeren we de eerste gesprekken, maken we een longlist of een shortlist en zijn we al dan niet betrokken bij de uiteindelijke selectie.

Bel of mail ons voor informatie over de voorwaarden en de tarieven. We gaan graag voor je aan de slag.

Nieuw: Senior communicatieadviseur / woordvoerder Diakonessenhuis

Wij zoeken voor het Diakonessenhuis in Utrecht een:

Senior communicatieadviseur/woordvoerder (36 uur/week)

Ben jij een strategisch communicatieadviseur en hou je van de dynamiek van mediawoordvoering en crisiscommunicatie? Lijkt het je leuk en interessant om in een kleinschalig algemeen ziekenhuis te werken dat van zijn patiënten het rapportcijfer 8,6 krijgt en grote ambities heeft? Dan is dit wellicht de baan voor jou.

Vanuit de afdeling Marketing & Communicatie voorzie jij de Raad van Bestuur, het Management Team, medisch specialisten en beleidsmedewerkers van strategische communicatieadviezen. Deze zijn bedoeld om de positie en reputatie te versterken en daarmee het vertrouwen in het ziekenhuis te vergroten. Je vertaalt die adviezen in praktische en creatieve oplossingen die je door de inzet van on- en offline communicatiemiddelen voor een deel zelf uitvoert.

Bij het verwezenlijken van de organisatiestrategie en veranderprocessen pak jij op eigen initiatief de rol die nodig is om optimaal te communiceren. Je bent proactief in het onderhouden van contacten met de media. Samen met de manager Marketing en communicatie verzorg je de woordvoering en in crisissituaties ben je medeverantwoordelijk voor de communicatie.

Een uitdagende baan kortom, die veel van jou vraagt maar die je gelijktijdig veel mogelijkheden biedt om je talenten te ontwikkelen. In eerste instantie gaat het om een jaarcontract dat bij goed functioneren kan worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

Profiel

Concreet verwachten we van jou

  • Minimaal 5 jaar ervaring als senior communicatieadviseur, inclusief persvoorlichting/woordvoering/crisiscommunicatie
  • Een academisch werk- en denkniveau
  • Ervaring in een politieke, dynamische omgeving zoals de zorg of de overheid
  • Doorzettingsvermogen en de gedrevenheid om volgens afspraak te leveren

Je bent

  • Een stevige gesprekspartner; analytisch overtuigend en organisatiesensitief
  • Goed in het bouwen en onderhouden van een netwerk binnen en buiten het ziekenhuis
  • Inspirerend en geeft anderen de energie om samen resultaten neer te zetten.
  • Zichtbaar en energiek
  • Klant/patiënt gericht

En verder

  • Inspireer en motiveer je anderen om samen te werken en de beste resultaten neer te zetten.
  • Heb je een helicopterview
  • Schrijf je bovengemiddeld goed

Organisatie

De afdeling Marketing en communicatie is een hecht en enthousiast team van professionals die intensief samenwerken: vier communicatieadviseurs, een marketing adviseur, een online specialist, een online marketeer, 2 DTP’ers, een secretaresse en een manager. Met elkaar zijn zij verantwoordelijk voor de in- en externe marketing en communicatie, waarbij ze zich onder anderen richten op patiënten, verwijzers, collega’s en (zorg)partners.

Het Diakonessenhuis heeft je veel te bieden:

  • Een modern en centraal gelegen ziekenhuis met een ambitieuze visie op de toekomst
  • Een werkomgeving waar collega’s elkaar kennen en makkelijk aanspreken
  • Volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen
  • Goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer of auto en parkeergelegenheid op loopafstand

Voor deze baan gelden de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris volgens FWG-groep 60; deze schaal heeft een maximum van € 4798,- bruto per maand bij een volledige werkweek
  • Een vakantietoeslag van 8,33%
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33%
  • Deelname in het pensioenfonds PFZW
  • Een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden. Dit systeem maakt het mogelijk zelf bepaalde arbeidsvoorwaarden te kiezen, bijvoorbeeld extra vakantiedagen of de aanschaf van een fiets, tegen een iets lager brutoloon of de inzet van uren

Belangstelling?

Voor meer informatie over deze functie kan je telefonisch terecht bij Trudy van den Oosten, Hoofd Marketing & Communicatie Diakonessenhuis: 088 – 250 88 91 20.

Heb je belangstelling, stuur dan je sollicitatie (bestaande uit motivatie & cv & twee referenties) voor 27 maart aan Woordvoerders Etc. ten name van Peter van der Maat.

Als je in dienst komt, vragen we je overigens om een originele Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). De kosten hiervoor krijg je vergoed.

Vervuld: Woordvoerder burgemeester van Amsterdam

Wij zoeken een

Woordvoerder voor de burgemeester van Amsterdam

 Heb je ruime ervaring met woordvoering en media? Ben je bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijk sensitief en begrijp je welke belangen er allemaal samenkomen in een dynamische en complexe stad? Ben je in staat om op het hoogste niveau snel en stevig te adviseren en te communiceren? Dan is de gemeente Amsterdam op zoek naar jou!

De functie

Als woordvoerder zit je in het hart van de bestuurlijke, ambtelijke, en maatschappelijke actualiteiten. Hierbij adviseer je de burgemeester in het bijzonder en het bestuur (college van b en w) en de ambtelijke top in het algemeen over uiteenlopende communicatievraagstukken en doe je de persvoorlichting voor portefeuilles van de burgemeester.

Dit is een zeer dynamische en uitdagende baan met een afwisselende werkdruk en waarbij je geen 9 tot 5 werkmentaliteit kan hebben. De burgemeester is tevens voorzitter van de Veiligheidsregio. Als communicatieadviseur van het bestuurlijk team van de Veiligheidsregio adviseer je de zes burgemeesters op het gebied van crisiscommunicatie.

Werkzaamheden

Je vormt samen met de andere woordvoerder van de burgemeester en de woordvoerders van de wethouders het team Bestuursvoorlichting. Als woordvoerder werk je in nauw overleg met de beleidsadviseurs van de burgemeester. Het gaat om een vaste baan voor 40 uur per week, bij voorkeur te beginnen op 1 maart 2021.

Als woordvoerder

  • ben je ook communicatieadviseur van de burgemeester en van het bestuurlijk team van de Veiligheidsregio; je adviseert tijdens crises en draait piketdiensten, en bij een calamiteit in de stad ben je snel beschikbaar.
  • bouw en onderhoud je duurzame relaties en werk je samen met relevante en zeer diverse interne en externe partijen (stakeholders); denk hierbij aan bewoners, bedrijven, andere overheden, belangengroepen en overige partners.
  • denk je mee over het in- en extern versterken van de beeldvorming over stad, bestuur en gemeente.
  • verstrek je integrale adviezen aan het College en gemeentelijke diensten over communicatie in verschillende stadia van besluitvorming.
  • geef je in samenwerking met gemeentelijke diensten, stadsdelen en andere afdelingen binnen de directie Communicatie vorm en inhoud aan communicatieplannen.
  • draag je met communicatie bij aan de eenheid en samenwerking binnen de gemeentelijke organisatie (concerncommunicatie).

Wij zoeken een enthousiaste professional die zich verbonden voelt met Amsterdam en die

  • een academisch werk- en denkniveau heeft.
  • minimaal 4 jaar werkervaring heeft met media en woordvoering; hierbij is een aanbeveling van een beeldbepalende bestuurder uit het politiek of maatschappelijk veld een pre.
  • kennis en ervaring met (inter-) nationale journalistiek heeft.
  • strategische, tactisch en operationeel inzicht en kennis heeft in bestuurlijke, ambtelijke en maatschappelijke processen; hierbij is kennis over het veiligheidsdomein een pre.
  • kennis over en gevoel heeft voor de dynamiek in de zeer diverse Amsterdamse gemeenschappen.
  • uitstekende sociale en communicatieve (mondelinge en schriftelijke) vaardigheden en een goed en breed netwerk
  • prioriteiten kan stellen en keuzes kan maken zonder de integraliteit en het resultaat uit het oog te verliezen.
  • in staat is om in een complexe omgeving om te gaan met verschillende en tegengestelde belangen en weet te schakelen op verschillende niveaus.
  • ervaring heeft met sociale media.
  • geen 9 tot 5 werkmentaliteit heeft en weet om te gaan met hoge en afwisselende werkdruk.
  • onafhankelijk is in denken en adviseren.

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn
  • Maatschappelijk en bestuurlijk sensitief
  • Overtuigingskracht
  • Cultuursensitiviteit
  • Resultaatgerichtheid
  • Onafhankelijkheid

Wij bieden:

  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met de mogelijkheid op een vast contract.
  • Afhankelijk van opleiding en werkervaring een salaris van maximaal € 5872 bruto per maand (salarisschaal 12) op basis van 36 uren per week.
  • Werk in een zeer diverse en dynamische stad en de kans om je te blijven ontwikkelen.
  • Een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, o.a. opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en een Individueel Keuzebudget van 17,05% van jouw jaarsalaris. Je kunt dit inzetten om bijvoorbeeld extra verlofuren te kopen.

De organisatie van de gemeente Amsterdam bestaat uit: Bestuur en Organisatie (B&O), de clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en zeven stadsdeelorganisaties. B&O (bestaande uit 6 directies en staf) is een strategisch, hoogwaardig, flexibel en resultaatgericht onderdeel, dat zich in de advisering en ondersteuning primair richt op het College, de burgemeester, de raad, de gemeentesecretaris en het gemeentelijk managementteam.

De Directie Communicatie is een directie binnen B&O die het bestuur in de communicatie ondersteunt en regie voert op de gemeentelijke middelen. Verder is deze directie eindverantwoordelijk voor visie, strategische inhoudelijke communicatiekaders / de stedelijke koers en heeft zij de leiding over de communicatie ten tijde van rampen en crises.

Sollicitatieprocedure

Voor meer informatie over deze functie kan je mailen naar Peter van der Maat van Woordvoerders Etc. Hij neemt dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je op.

Stuur je sollicitatie met motivatie en recente CV en aan Peter van der Maat.

Maar richt je brief onder vermelding van vacaturenummer 19010365 aan:

Mw. S. van Rumt
Hoofd Bestuursvoorlichting
Gemeente Amsterdam
Amstel 1
1011 PN Amsterdam

De sollicitatietermijn sluit op vrijdag 20 november. De eerste gesprekken vinden naar verwachting half december plaats. Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stelt de gemeente niet op prijs.

Vervuld: Woordvoerder KVK

Met spoed zoeken wij voor de Kamer van Koophandel een senior woordvoerder. Voor de periode 20 juli – 31 december, mogelijk tot 1 mei 2021. Standplaats Utrecht.

Tarief 90 euro per uur, 32 uur per week.

Interesse? Bel dan 020-2615616 of mail Peter van der Maat.

Vervuld: interim opdracht voor
zeer ervaren communicatieprofessional

Voor een zeer ervaren communicatiemanager/strateeg zijn wij op zoek naar een volgende interim opdracht. We zoeken voor hem een (leidinggevende) rol op het snijvlak van corporate communicatie en bestuursadvisering óf op 1 van deze gebieden binnen de (semi-)overheid, een brancheorganisatie, een energiebedrijf of de zorg. Een rol als programmadirecteur of programmamanager is ook denkbaar.

De afgelopen 13 jaar vervulde deze kandidaat ruim dertig uiteenlopende opdrachten. Als manager/hoofd/kwartiermaker van afdelingen (tussen de 4 en 100 personen) op het gebied van corporate communicatie. Als strategisch adviseur/coach van CEO’s, Raden van Bestuur, colleges van B&W, directies, directeuren, projectleiders én als woordvoerder. De opdrachten waren bij (semi-)overheden, goede doelen en in het bedrijfsleven.

Wil je met deze communicatieprofessional in contact komen, stuur dan een mail of bel met Peter van der Maat: Peter@woordvoerdersetc.nl of 06 4187 3525.

Actuele vacatures: