Bevreesd voor een crisis? Bereid je er bij ons op voor!

Bevreesd voor een crisis?
Bereid je er bij ons op voor!

Op basis van onze kennis en ervaringen met crisiscommunicatie hebben wij in samenwerking met onze partner Paul Plaatsman van Crisispreparatie Nederland een speciale training ontwikkeld voor crisis-managementteams. Wij geloven in oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Learning by doing. En dat is wat we in deze training aan de hand van realistische scenario’s doen.

Geen dikke mappen vol lappen tekst en theoretische verhandelingen dus, maar zelf met je team ervaren hoe het is als het onverhoopt mis gaat binnen je organisatie. En leren wat je moet doen om dat te voorkomen.

We doen dat op basis van de zogeheten BASICS-methode van Crisispreparatie Nederland. De methode helpt je als crisis-managementteam om overzicht te houden, om niets te missen en om je organisatie effectief aan te sturen.

In een intakegesprek stellen we vast in hoeverre je als organisatie op een crisis bent voorbereid en wat er voor de training nodig is. Gezamenlijk bereiden we de casuïstiek voor, zodat we aan de hand van realistische scenario’s kunnen oefenen. De training bestaat uit twee dagdelen, de locatie stellen we in overleg vast.

We adviseren over een heldere crisisstructuur en de samenstelling van een slagvaardig crisisteam. Dat voorkomt stress en tijdverlies. Essentiële voorwaarden, want bij een crisis is het zaak om snel en tegelijk weloverwogen te handelen.

Na afloop volgt er een schriftelijke evaluatie. Daarbij adviseren we onder meer over de samenstelling van het crisismanagement-team en eventueel te nemen vervolgstappen.

Paul Plaatsman
Paul Plaatsman is specialist op het terrein van crisissituaties. Als officier van dienst bij de politie Amsterdam is hij calamiteitencoördinator op de gezamenlijke meldkamer van de politie, brandweer en ambulancedienst.

Hij heeft veel ervaring met grootschalige gebeurtenissen met een grote maatschappelijke impact: liquidaties en gijzelingen, het koninklijk huwelijk en de troonswisseling, stroomstoringen en terreurdreigingen, SAIL en huldigingen van Ajax – in alle gevallen zat hij aan de ‘knoppen’.

Het is zijn passie om organisaties weerbaar te maken. Dat doet hij vanuit zijn eigen onderneming Crisispreparatie Nederland. Net als wij houdt hij niet van papieren tijgers en nutteloze certificaten, maar gelooft hij in leren door het opdoen van ervaringen. En dat is dan ook onze aanpak bij crisismanagement trainingen: learning by doing.