Onze associate partners

Wij beschikken over een uitgebreid netwerk in de communicatie en de media. Bij grote of complexe opdrachten werken we samen met onder anderen de volgende experts:

WILLEM VAN DEN OETELAAR

Strategisch adviseur en interimmanager communicatie. Hij helpt regie te pakken en focus aan te brengen als er gedoe is op het snijvlak van media, politiek en public affairs. Ook is Willem inzetbaar als interim kwartiermaker, boegbeeld en consultant.

Willem van den Oetelaar

Verzorgt masterclasses in public affairs en crisiscommunicatie. Is gepokt en gemazeld in woordvoering en lobby. Expert in crisis communicatie en issuemanagement. Heeft onder meer de volgende organisaties geholpen om hun belangen op de kaart te zetten: Landelijke Huisartsen Vereniging, Achmea / Zilveren Kruis, GGZ Altrecht, Nictiz, Sanofi/MSD.

Willem: “Een crisis staat zelden op zichzelf, er gaat meestal veel aan vooraf. In die fase ontwikkel ik samen met bestuurders en management een aanpak om eventueel gedoe vóór te zijn. Of als het ergens is mis gegaan, reputaties te herstellen. Ik hou ervan om daarbij de regie te pakken en zo nodig het boegbeeld te zijn voor media of stakeholders.”

JOS STEEHOUDER

Senior woordvoerder, communicatie-adviseur, tekstschrijver en storytelling-coach. Jos, van oorsprong kranten-journalist, is van veel markten thuis en breed inzetbaar. Dat bewees hij eerder al bij Ambulance Amsterdam, ProRail, Rijkswaterstaat en het OM.

Jos Steehouder

Als gecertificeerd coach (post-hbo registeropleiding Phoenix) ondersteunt, begeleidt en faciliteert hij organisaties die op zoek zijn naar hun ‘verhaal’. De voormalige verslaggever van het Utrechts Nieuwsblad en de GPD draait er vervolgens zijn hand niet voor om dat verhaal op te schrijven.

Jos: “Steeds meer organisaties beseffen zich dat ze zonder zo’n verbindend verhaal eigenlijk geen identiteit hebben. Wij geloven in het belang en de kracht van storytelling. Door binnen bedrijven op een gestructureerde manier verhalen te vertellen, worden gebeurtenissen, gedachten en mensen met elkaar verbonden. Daarmee vormen ze de bron voor nieuwe initiatieven, creatieve ideeën en andere vormen van samenwerking.”

MAARTJE VAN BOEKEL

Strategisch adviseur en interim communicatiemanager. Ze weet hoe je impact met je verhaal maakt, deed het onder meer bij Greenpeace en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. De ene keer met dialoogsessies, de andere keer door het gebruik van free publicity of middels grote campagnes.

Maartje van Boekel

“Communicatie is meer dan met je boodschap naar buiten gaan. Het is vooral relaties leggen, in je eigen organisatie en daarbuiten. Met bekende stakeholders, maar ook met je tegen- en onverwachte medestanders. Pas dan kun je een goede (communicatie) strategie bepalen.”

Ze heeft voor de VNG het project Iedereen doet mee! ontwikkeld, waardoor gemeenten werken aan de invoering van het VN-verdrag Handicap. Was manager communicatie bij VUmc en de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland en hoofd persvoorlichting bij Greenpeace. Ze weet als geen ander hoe je tijdens crises de rust bewaart en de regie houdt.

PAUL PLAATSMAN

Specialist op het terrein van crisissituaties. Paul is als officier van dienst bij de politie Amsterdam calamiteitencoördinator op de gezamenlijke meldkamer van de politie, brandweer en ambulancedienst.
Paul Plaatsman

Hij heeft veel ervaring met grootschalige gebeurtenissen met een grote maatschappelijke impact: liquidaties en gijzelingen, het koninklijk huwelijk en de troonswisseling, stroomstoringen en terreurdreigingen, SAIL en huldigingen van Ajax – in alle gevallen zat hij aan de ‘knoppen’.

Het is zijn passie om organisaties weerbaar te maken. Dat doet hij vanuit zijn eigen onderneming Crisispreparatie Nederland. Net als wij houdt hij niet van papieren tijgers en nutteloze certificaten, maar gelooft hij in leren door het opdoen van ervaringen. En dat is dan ook onze aanpak bij crisismanagement trainingen: learning by doing.

FRANSCÉ VERDEUZELDONK

Senior woordvoerder, strategisch communicatie-adviseur. Van Consumentenbond tot ABP en AFM, van Rabobank en Triodos Bank tot UMC Utrecht. Veel en uiteenlopende organisaties hebben tot hun genoegen al van Franscé’s diensten gebruik gemaakt. Als woordvoerder en/of als strategisch adviseur.

Franscé Verdeuzeldonk

Haar motto is een aloude spreuk: ‘Iedereen dacht dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.’ Daarbij heeft zij vooral oog voor het unieke in mensen en organisaties. Wat zijn de parels? En moet je ze met rust laten of juist opwrijven?

Ze neemt geen genoegen met obligate antwoorden of risicomijdend gedrag – daar kan ze heel uitgesproken in zijn. Want wie niet waagt, die niet wint. En Franscé is nou eenmaal dol op winnen.

PAUL ANSTISS

Onze Engelstalige mediatrainer. Werkte als verslaggever en presentator onder meer voor allerlei BBC-programma’s, zoals het News, Breakfast News en World Bussiness Report. Trainde politici van zowel Labour als de Conservative Party en vele vertegenwoordigers van het internationale bedrijfsleven.
Paul Anstiss

WILLEM VAN DEN OETELAAR

Willem van den Oetelaar

Strategisch adviseur en interimmanager communicatie. Hij helpt regie te pakken en focus aan te brengen als er gedoe is op het snijvlak van media, politiek en public affairs. Ook is Willem inzetbaar als interim kwartiermaker, boegbeeld en consultant.

Verzorgt masterclasses in public affairs en crisiscommunicatie. Is gepokt en gemazeld in woordvoering en lobby. Expert in crisis communicatie en issuemanagement. Heeft onder meer de volgende organisaties geholpen om hun belangen op de kaart te zetten: Landelijke Huisartsen Vereniging, Achmea / Zilveren Kruis, GGZ Altrecht, Nictiz, Sanofi/MSD.

Willem: “Een crisis staat zelden op zichzelf, er gaat meestal veel aan vooraf. In die fase ontwikkel ik samen met bestuurders en management een aanpak om eventueel gedoe vóór te zijn. Of als het ergens is mis gegaan, reputaties te herstellen. Ik hou ervan om daarbij de regie te pakken en zo nodig het boegbeeld te zijn voor media of stakeholders.”

JOS STEEHOUDER

Jos Steehouder

Senior woordvoerder, communicatie-adviseur, tekstschrijver en storytelling-coach. Jos, van oorsprong kranten-journalist, is van veel markten thuis en breed inzetbaar. Dat bewees hij eerder al bij Ambulance Amsterdam, ProRail, Rijkswaterstaat en het OM.

Als gecertificeerd coach (post-hbo registeropleiding Phoenix) ondersteunt, begeleidt en faciliteert hij organisaties die op zoek zijn naar hun ‘verhaal’. De voormalige verslaggever van het Utrechts Nieuwsblad en de GPD draait er vervolgens zijn hand niet voor om dat verhaal op te schrijven.

Jos: “Steeds meer organisaties beseffen zich dat ze zonder zo’n verbindend verhaal eigenlijk geen identiteit hebben. Wij geloven in het belang en de kracht van storytelling. Door binnen bedrijven op een gestructureerde manier verhalen te vertellen, worden gebeurtenissen, gedachten en mensen met elkaar verbonden. Daarmee vormen ze de bron voor nieuwe initiatieven, creatieve ideeën en andere vormen van samenwerking.”

MAARTJE VAN BOEKEL

Maartje van Boekel

Strategisch adviseur en interim communicatiemanager. Ze weet hoe je impact met je verhaal maakt, deed het onder meer bij Greenpeace en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. De ene keer met dialoogsessies, de andere keer door het gebruik van free publicity of middels grote campagnes.

“Communicatie is meer dan met je boodschap naar buiten gaan. Het is vooral relaties leggen, in je eigen organisatie en daarbuiten. Met bekende stakeholders, maar ook met je tegen- en onverwachte medestanders. Pas dan kun je een goede (communicatie) strategie bepalen.”

Ze heeft voor de VNG het project Iedereen doet mee! ontwikkeld, waardoor gemeenten werken aan de invoering van het VN-verdrag Handicap. Was manager communicatie bij VUmc en de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland en hoofd persvoorlichting bij Greenpeace. Ze weet als geen ander hoe je tijdens crises de rust bewaart en de regie houdt.

PAUL PLAATSMAN

Paul Plaatsman

Specialist op het terrein van crisissituaties. Paul is als officier van dienst bij de politie Amsterdam calamiteitencoördinator op de gezamenlijke meldkamer van de politie, brandweer en ambulancedienst. Hij heeft veel ervaring met grootschalige gebeurtenissen met een grote maatschappelijke impact: liquidaties en gijzelingen, het koninklijk huwelijk en de troonswisseling, stroomstoringen en terreurdreigingen, SAIL en huldigingen van Ajax – in alle gevallen zat hij aan de ‘knoppen’.

Het is zijn passie om organisaties weerbaar te maken. Dat doet hij vanuit zijn eigen onderneming Crisispreparatie Nederland. Net als wij houdt hij niet van papieren tijgers en nutteloze certificaten, maar gelooft hij in leren door het opdoen van ervaringen. En dat is dan ook onze aanpak bij crisismanagement trainingen: learning by doing.

FRANSCÉ VERDEUZELDONK

Franscé Verdeuzeldonk

Senior woordvoerder, strategisch communicatie-adviseur. Van Consumentenbond tot ABP en AFM, van Rabobank en Triodos Bank tot UMC Utrecht. Veel en uiteenlopende organisaties hebben tot hun genoegen al van Franscé’s diensten gebruik gemaakt. Als woordvoerder en/of als strategisch adviseur.

Haar motto is een aloude spreuk: ‘Iedereen dacht dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.’ Daarbij heeft zij vooral oog voor het unieke in mensen en organisaties. Wat zijn de parels? En moet je ze met rust laten of juist opwrijven?

Ze neemt geen genoegen met obligate antwoorden of risicomijdend gedrag – daar kan ze heel uitgesproken in zijn. Want wie niet waagt, die niet wint. En Franscé is nou eenmaal dol op winnen.

PAUL ANSTISS

Paul Anstiss

Onze Engelstalige mediatrainer. Werkte als verslaggever en presentator onder meer voor allerlei BBC-programma’s, zoals het News, Breakfast News en World Bussiness Report. Trainde politici van zowel Labour als de Conservative Party en vele vertegenwoordigers van het internationale bedrijfsleven.